Αγγλικά στις Επιστήμες Υγείας

Κωδικός μαθήματος
4106
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να μελετά με ευχέρεια την αγγλόφωνη βιβλιογραφία που αναφέρεται στην ευρύτερη επιστημονική περιοχή της λογοθεραπείας
  • Να συνοψίζει αγγλόφωνα κείμενα που εμπίπτουν στην ευρύτερη επιστημονική περιοχή της λογοθεραπείας
  • Να κατανοεί και να χρησιμοποιεί τη σχετική αγγλική ορολογία σε εξειδικευμένα γραπτά και προφορικά κείμενα
  • Να μεταφράζει/αποδίδει τη σχετική αγγλική ορολογία στα ελληνικά και αντίστροφα
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη και ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα εξοικειώνει τους φοιτητές με τα ακαδημαϊκά αγγλικά, με έμφαση στην ορολογία, στη λογοθεραπεία και σε συγγενείς επιστήμες (όπως η ακοολογία) μέσα από διδακτική αξιοποίηση της διεθνούς βιβλιογραφίας. Αξιοποιούνται, πιο συγκεκριμένα, κατάλληλα επιλεγμένα δημοσιεύματα (άρθρα, βιβλία κ.λπ.) αλλά και άλλο υλικό (π.χ. σώματα κειμένων) μέσα από το οποίο ασκούνται οι φοιτητές στη μελέτη και τη συνοπτική παρουσίαση αγγλόφωνων κειμένων, επίσης στην απόδοση/μετάφραση, την ερμηνεία/εξήγηση και τη χρήση λεξιλογίου και φρασεολογίας που αποτελούν την ειδική γλώσσα των σχετικών επιστημών υγείας σε διεθνές επίπεδο. Οι επιμέρους ενότητες του μαθήματος καλύπτουν όλα τα αντικείμενα ειδικότητας του Προγράμματος Σπουδών.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

13

Ασκήσεις πράξης

26

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

46

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

40

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
  • Ασκήσεις πράξης: 25% του τελικού βαθμού.
  • Εκπόνηση εργασίας εξαμήνου: 25%.
  • Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και θέματα κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής): 50%.

Γλώσσα αξιολόγησης: αγγλική

Οι σχετικές πληροφορίες ανακοινώνονται στο e-class του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Βιβλίο [94646224]: MEDICAL LANGUAGE-ΑΓΓΛΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ, SUSANM. TURLEY 
  • Βιβλίο [13256769]: Σύγχρονο Αγγλοελληνικό και Ελληνοαγγλικό Λεξικό Όρων-Εκφράσεων Ειδικής Αγωγής και Λογοθεραπείας, Σουλιώτη Ε. 
  • Βιβλίο [77106949]: Αγγλική Ορολογία στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Allan David, Lockyer Karen 
  • Βιβλίο [32880]: ΑΓΓΛΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΛΛΗΝΟΑΓΓΛΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΩΝ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ, ΝΕΛΛΗ ΒΕΖΟΥ-ΜΑΓΚΟΥΤΗ 
  • Βιβλίο [102125476]: FOCUS ON THE LANGUAGE OF MEDICINE IN HEALTH SCIENCES, ΘΕΩΝΗ ΚΑΒΟΥΡΑ, ΕΛΕΝΗ ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ 

Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης

  • Κατούλης, Α. (1997). Dorland's ιατρικό λεξικό αγγλοελληνικό και ελληνοαγγλικό. Λευκωσία: BrokenHill.
  • Morris, D. W. H. (2004). Dictionary of communication disorders (4th ed.). London: Whurr.
  • Singh, S., &Kent, R. D. (1999). Singular's pocket dictionary of speech-language pathology. Clifton Park: Delmar Cengage Learning.
  • Nicolosi, L., Harryman, E., &Kresheck, J. (2003). Terminology of communication disorders: Speech- language-hearing (5th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
  • Σουλιώτη, Ε. (2006). Σύγχρονο αγγλοελληνικό και ελληνοαγγλικό λεξικό όρων-εκφράσεων ειδικής αγωγής και λογοθεραπείας. Λευκωσία: BrokenHill.
  • Stach, B. A. (2019). Comprehensive dictionary of audiology: Illustrated (3rd ed.). San Diego: Plural.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

Accordion content.